Pages

dimanche 8 novembre 2009

o zi de plastic

Locuiesc un oraş imens şi bine alimentat. Recunosc cuvintele unui funcţionar crăcănat din secolul lui Dostoievski. I-am spus-o şi vecinului meu de-atâtea ori. "Asta s-a întâmplat puţin după potop, în vremea primului monarh al Sumerului, regele Etana care nu avea urmaşi. El l-a rugat pe Shamash să-l sfătuiască ce să facă. Zeul soare i-a spus să-l tragă pe vultur din groapă, să urce pe spinarea lui şi să zboare la cer. Vulturului îi crescuseră penele la loc. Recunoscător, l-a luat pe salvatorul său în spinare şi au zburat până la porţile cerului şi o clipă păru că vor intra pe ele. Dar ei s-au înălţat şi mai sus de porţile albastre. Etana a întors capul şi nu a mai zărit pământul dedesubt..."
Sunt primele cuvinte din cartea pe care am de gând să i-o ofer. Vecinul meu dă din cap şi-mi strânge mâna. Îi plac motourile şi ambalajul...


0 commentaires:

Enregistrer un commentaire